Sikker post
Hvis din mail eller dokumenter i din mail indeholder personfølsomme oplysninger, anbefaler vi, at du sender din mail via sikker post.
Sikker post vil sige, at du sender din mail over en sikker forbindelse. Det kan du enten gøre via webmail eller via denne side med NemID/MitID.
Send en mail med webmail
Uanset hvilken enhed du anvender, eller hvor du befinder dig, så kan du altid logge på via www.office.com med din Regionh-mailadresse:
Navn.efternavn@regionh.dk
Brug dit sædvanlige password. Du kommer ind til din Microsoft Office forside og klikker på Outlook 365 Online.
Send en mail med NemID/MitID
Kan du ikke komme på din webmail, eller er du nyansat endnu uden en Regionh-mailadresse (navn.efternavn@regionh.dk), kan du benytte et link på denne side til at sende din mail:
- Find din afdeling eller enhed, hvor du er ansat, på denne side
- Klik på linket. Du bliver nu automatisk ført til Borger.dk
- Log ind med NemID - alle links kræver, at du logger ind med NemID/MitID.
- Skriv din mail og vedhæft eventuelt dokumenter og klik på 'Send'
- Din leder modtager din mail i indbakken.
Jeg er ansat i Apotekets Information
Jeg er ansat i Klinisk Farmaceutisk Ydelse og Psykiatrien
Jeg er ansat i Produktionen
Hvad er personfølsomme oplysninger?
Personfølsomme oplysninger er:
- Cpr-numre
- Helbredsoplysninger
- Oplysninger om race eller etnisk oprindelse
- Oplysninger om politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning
- Oplysninger om seksuel orientering eller seksuelle forhold
- Genetisk og biometrisk data
- Fagforeningsmæssige tilhørsforhold.
Undgå at bruge hotmail, gmail mv. til mails med personfølsomme oplysninger
Sender du en mail med personfølsomme oplysninger via hotmail, gmail mv., sender du over en usikker forbindelse.
Vi kan derfor ikke garantere sikkerheden.